REVISTA ABRIL

A cuadrilla dos once

A adolescencia é decote catalogada como a máis terrible fase da humanidade: perdeuse a tenrura da infancia e aínda non se acadou a madureza. Os adolescentes vólvense inaccesibles, incomprensibles, intolerantes e incontrolables. Desde as modas vergoñentas, os ánimos exaltados e as inseguridades, ata a torpeza física do crecemento; volver ver á propia adolescencia suporía para moitos un drama. Debemos soportar esta constante actitudinal? Ou talvez entender polo que se transita nesas idades axudaría a acougar estas feras chamadas adolescentes? Ao chegar á adolescencia o cerebro está practicamente formado, excepto polo córtex prefrontal, a parte que controla a toma de decisións, predí as consecuencias dos nosos actos e manexa as interaccións sociais, que terminará de desenvolverse aos 24 anos; a cortiza frontal é a encargada das relacións persoais. Durante a adolescencia, este mánager da nosa conduta está indisposto e no seu sitio toma a remuda o sistema límbico, un voluntario emocional que só sabe responder en cada momento de acordo co que sente. Por esta razón vemos ao adolescente á mercé das súas emocións, convertido nun ser sensible e sumamente susceptible á tensión.

O cerebro adolescente vaise preparando para unha poda neuronal masiva que reforzará moitas máis conexións. Con todo, converte a quen fose un tenro e doce infante nunha persoa irritable, desorganizada e apática. Con maiores cantidades de cortisol no cerebro (a hormona da tensión), esperta unha necesidade para comer toneladas de azucre e alimentos altos en graxas. Experimentan unha subministración pouco estable de substancias como a dopamina (pracer e relaxación), serotonina (felicidade) e adrenalina (atención e alerta), entre outros. A estrutura perfecta dunha montaña rusa de emocións que dirixe aos adolescentes. Todo vai tan rápido, o adolescente é coma un Ferrari a toda velocidade, sobre unha montaña rusa de sobreprodución e inexistencia de neurotransmisores.

REVISTA ABRIL

Nas escolas Montessori saben da importancia de comprender cientificamente o desenvolvemento dos adolescentes. Por iso implementan estratexias que lles permiten aproximarse ás emocións e descubrir o mundo desde un ambiente que lles proporcione seguridade, valor e tempo para recoñecerse. En Matamá atopamos Eleven School, a única escola oficial Montessori do municipio, destinada a un alumnado dos 0 aos 16 anos. Neste colexio prepáranse actividades que fomentan a autovaloración, o traballo en equipo, a contribución social e a independencia económica. A pedagoxía de Montessori móstrase como un método científico que dá a benvida aos novos integrantes da nosa sociedade, co fin de que atopen nela un espazo no que poidan desenvolverse e transformar a súa contorna. Reflexión, introspección e un espazo libre de prexuízos, onde poder facer as paces cos erros. Isto é parte dun ambiente preparado que ofrece ao adolescente, un lugar onde crecer e explorar estas novas sensibilidades, sen sentirse xulgado ou incomprendido e, pola contra, fortalece o vínculo de corresponsabilidade entre eles e os adultos, que historicamente supoñen a némese do adolescente.

Camiño Real, 10, Matamá | 672 07 77 80 | info@elevenschool.com| elevenschool.com

Lourdes Tomé
Redactora

The following two tabs change content below.
Educadora Infantil e Educadora Certificada en Disciplina Positiva pola Asociación Española e Americana. É ademais nai de dous pequenos que, segundo di, son os que a fan medrar e aprender cada día. Encántalle a natureza e viaxar aínda que a súa maior paixón son os nenos e a infancia como demostra no seu blog Little Scaler, onde aposta pola crianza respectuosa e amosa que criar sen berros e sen castigos e posible.