CIRCO DE NADAL
CAMELIAS NADAL

As condicións de Vigosónico son peores que antes da reapertura

Os problemas entre o Concello e os usuarios de Vigosónico semellan non ter fin. Neste caso, a plataforma Grupos de Vigo en Loita denuncia “as lamentables condicións desta reapertura”, así como “o incumprimento de todas e cada unha das promesas que o goberno municipal fixo ás persoas usuarias”.

CAMELIAS NADAL
Membros de Grupos de Vigo en Loita pegando carteles en Vigosónico, antes da reapertura | Cedida

O pasado 19 de abril, o Alcalde de Vigo, Abel Caballero, anunciaba a reapertura das salas de ensaio de Vigosónico para o 3 de maio, logo de tela anunciado previamente para o 25 de febreiro. Por unha banda, a plataforma Grupos de Vigo en Loita denuncia que os recortes de horas son incluso maiores ca os prometidos. “Protestamos no seu momento contra a supresión dos vernes coa excusa do curso de Paideia a pesar de que no propio convenio coa fundación se indica que este non suporía perda de horas de ensaio”, pero agora engaden que “se reducen as quendas até o punto de eliminar case a metade de horas semanais”. Mellor en cifras: as salas de ensaio pasaron de estar dispoñibles 36 horas ás 20 actuais.

Por outro lado, o estado de material é, en palabras do colectivo de músicos, “pésimo”. A iniciativa formada por bandas emerxentes e usuarios de Vigosónico lamenta que o material segue a ser o mesmo que o da apertura en 2011, con amplificadores que non funcionan ou parches de batería rotos. As queixas van máis aló: consideran “dramático” o recorte do persoal (de catro traballadores a un só) e non comprenden a norma que obriga a renovar a inscrición cada tres meses, cando antes era de carácter anual: “Na práctica imposibilita calquera tipo de planificación a longo prazo da actividade da bandas, ante a incerteza de perder a nosa sala de ensaio”.

Grupos de Vigo en Loita non cesará de presionar ata conseguir unhas condicións dignas nun servizo público de grande utilidade para a xente nova e as bandas emerxentes. Malia o talento musical que vén demostrando Vigo nas últimas décadas, e especialmente en tempos recentes, o Concello parece non estar moi interesado en facilitar o camiño destes artistas, xa de por si complicado. Tras a suspensión de servizos que contaban con boa acollida, como Súbete ao Castro e a Casa da Xuventude, Vigosónico está a vivir un “desmantelamento” progresivo, que se suma ao case ausente apoio por parte do Concello á hora de programar concertos locais. O interese mostrado estas semanas por Abel Caballero nos concertos de Castrelos e Balaídos, non se traslada ás bandas viguesas, que observan desde a barreira como os cartos van dirixidos aos músicos de fóra, cando ambas propostas son compatibles.

The following two tabs change content below.

Pablo Vázquez

Graduado en Comunicación Audiovisual pola Universidade de Vigo, é un apaixoado do cine, da música e da fotografía. É director dos documentais 'O profesor', 'The Death: el reencuentro' e 'Cuna de músicos', ademais de coautor do libro 'Son da cidade', o que lle fixo coñecer aínda máis a escena musical viguesa. Ten traballado con distintos grupos e salas da cidade, ademais de participar nos últimos anos como Xurado Novo nos festivais de cine de San Sebastián e Novos Cinemas.